خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

امینه

کتاب امینه نوشته مسعود بهنود را می خوانم کتاب در مورد سرگذشت زنی به نام امینه است

و این در این کتاب بهنود گوشه ای از تاریخ ایران را بیان می کند فاصله زمانی بین سقوط صفویه تا قاجار و چه دردناک و غمبار است هجوم افغان ها به ایران

نویسنده در مقدمه کتاب تاکید دارد که این یک قصه است ولی بیان فجایع دوران افغان ها در ایران و حوادث آن زمان چنان غمبار است که این غمگینی را تا چند روز بعد از خواندن کتاب با خود داشتم


کتاب امینه را انتشارات علم در 382 صفحه منتشر کرد که قیمت قبلی کتاب هم 4850 بوده که اگر الان بخواهید بخرید در 2 یا 3 باید ضربش کنید


پی نوشت:

استقلال قهرمان بشه اونم وقتی پرسپولیس قهرمان نشه و چوب ستاره سوزی ها (بیچاره مهدوی کیا و صد حیف از خداحافظی علی کریمی) و پول های بی حساب و کتاب و بخوره  .دیگه از این بهتر هم ممکنه ؟

نظرات 20 + ارسال نظر
آسیه دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 16:07 http://neveshtehayea30.blogfa.com

در 2 یا 3 ضرب کردن دیگه برامون عادی شده منتظر ضرب بیشتریم...

مهتاب2 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 16:35

من اکثر کتابهای مسعود بهنود رو خوندم. به نظرم کتاب خانوم یه چیز دیگه س.. شاید هم چون به روز گار ما نزدیک تره ونثرش راحت تره به مذاق من بیشتر خوش اومد..

اره دقیقا منم همین نظرو دارم

خبرنگار دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 22:13 http://ghasedake90.mihanblog.com

فاطمه م سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 11:36 http://joharnamak.blogfa.com/

سلام، خوشحالم که بعد از مدتی غیبت باز می نویسید، در مورد تطابق رمان امینه با واقعیت های تاریخی، اینجا نوشته شده، امیدوارم مفید باشد:
http://fragilesociety.blogfa.com/post-17.aspx

مرسی

هیچ چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 11:39 http://sharghi2.blogfa.com/


باید کتاب جالبی باشه

یک دوست اهوازی چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 13:17

کریمی و مهدوی کیا ۲اسطوره فراموش نشدنی واسه ما هستند.
در ضمن استقلال قهرمان نشد بلکه کمیته داوران قهرمانش کرد
۲امتیاز بیخودی رفت و برگشت دربی
۱ امتیاز بازی سباهان که فزشید طالبی داور اخراج کرد
۲امتیاز بازی آخرش با فولاد
۲ امتیاز بازی با راه آهن که منجر به خداحافظی چند روزه دوست عزیزتان محسن ترکی شد.
در مجموع ۷ امتیاز
که با توجه به این امتیازات باید ۴ می شدین نه قهرمان.
در ضمن ما ۵۰ امتیاز باک داریم نه........

نگین چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 21:55

امینه عااالیه
انقدر قیمت ها وحشتناااک شده که من میترسم برم نمایشگاه :(

علی چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 22:01

سلام

خوب خدارو شکر امتحانم تموم شده ظاهرا
ایشالاه نتیجه خوب باشه

امیرحسین چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 ساعت 23:36

من نبودم کلی آپ کردی دکتر!!!
امتحان تموم شد؟
خیر باشه ایشالله

سحر جمعه 20 اردیبهشت 1392 ساعت 15:21 http://http://samavi19.blogfa.com/

خوشحالم که برگشتیدمنتظر نوشته های بیشتر هستیم . کتاب امینه رو نخوندم ولی هوس کردم از یه جایی گیر بیارم بخونم

کارآگاه جمعه 20 اردیبهشت 1392 ساعت 17:16

Che weblog khooookfi Peyda kardam..... afarin. Karagah

رضا شنبه 21 اردیبهشت 1392 ساعت 00:50 http://coffeetanhai.blogfa.com

اوخ اوخ من هرجا میرم از کتابخونی صحبته عجب دو دقیقه نمیشه بیخیال رمان نخونده وکتاب های امنتی ودرس موندمون نیفتیم

شازده کوچولو دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 ساعت 23:14 http://www.shazde-koocholo.blogfa.com

امروز با چند نفر رفتم زندان شهرمون برای اولین بار
همش اونجا وبلاگ و نوشتههای شما تو ذهنم چرخ می خورد
قبلا می خوندم اینجارو اما الان سرچ کردم و دوباره پیداتون کردم
مام با دکترا رفته بودیم که چندتا از زندانیارو ببینه مریض بودن
دکتر ِ زندان هم بود .
دکتر خودمونم شبیخون خورده بود و وقتی رفتیم مریضارو ببینیم باید کفش درمیاوردیم جورابش سوراخ داشت جانم!!!!
شما حواست به جورابات باشه

کاشانه سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1392 ساعت 09:35

سلام اقای دکتر
درباره انتخابات پست نمی ذاری
تو زندان هم خبری از انتخابات است

آزیتا چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 15:43

اح!پس کی میاین اونایی رو که گفتین بنویسیین؟!

م.ا جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 12:22

کتاب خانوم ذو هم پیشنهاد میکنم بخونید همین طور ضدیاد و این سه زن از نوشته های مسعود بهنود

کاپرچی یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 ساعت 12:29

من هم خوشحالم شما برگشتی . بعد از این همه مدت و کلی وقت صرف کردن خلاصه قانع شدی برگردی ! لطفا همین طور وایسا ، تکون نخور ، آهان!!! تموم شد . آمپولت رو زدم . تا 24 ساعت دیگه گلو دردت خوب میشه گرچه جای آمپولت همینطور دردخواهد کرد. برای رفع درد آمپول میتونی کمپرس کنی و همینطور رای دادن به هاشمی رفسنجانی هم مفیده روشی مجرب برای دردهای آمپول است. خب حالا برگرد کارم تموم شد.

امینه سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 14:35 http://www.sarzamineman1.blogsky.com

من به قدری شیفته ی این کتاب شدم وهنوز هم هستم که حتی نام وبلاگم هم بر این اساس گذاشتم.
کتاب خانوم هم از مسعود بهنود ژیشنهاد می کنم بخون.

شامل پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 ساعت 13:16


پارسال این بودیم
اگه امسال این بشیم خوبه

یک افغان یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 01:09

سلام دکتر جان
اولین باره که وبلاگتو می بینم
در رابطه با قضیه به اصطلاح حمله افغانها به ایران در اواخر دوران صفویه چیزی جز این هم از شما و هم فکران شما انتظار نمیره که بیان کنید!
باید خدمت شما عرض کنم که تا اواخر دوران نادرشاه ایران و افغانستان تحت یک حاکمیت واحد اداره می شد. بنابراین وقتی در واخر دوران صفویه شاه سلطان حسین بی کفایت اداره امور را به دست گرفت و جز عیاشی کاری بلد نبود ظلم ها بر مردم سرزمین تحت حاکمیتش شد و قیام هایی صورت گرفت. محمود افغان نیز یکی از آنهایی بود که از ظلم منصوبان شاه به ستوه آمده بود و برای عرض شکایت بار اول به اصفهان آمد. اما نتوانست شاه را ملاقات کند و از آنجا به مکه رفت و از علمای آنجا حکم قیام علیه حاکم فاسد را گرفت. سپس به افغانستان برگشت و قیام نظامی را از آنجا آغاز کرد.
حالا نمیدانم روی چه حسابی شما شورش یا قیام عده ای از مردم تحت حاکمیت شاه را برای اصلاح امور "حمله" قلمداد می‌کنید!؟ نارضایتی از شاه به حدی بالا بود که محمود بدون مقاومتی جدی تا اصفهان پیش آمد و پایتخت را محاصره کرد. در مقاومت چند ماهه ای که انجام شد و پایتخت محاصره بود مردم شهر هم به ستوه آمدند. خب مشخصه که محمود نمی توانست به خاطر این مسائل کل قیام را زیر سوال برده و محاصره را تمام کند. افغانها هم در اداره امور خیلی موفق نبودند که نادر ظهور کرد و بساطشان را در هم پیچید.
این بخشی از تاریخ است و گمان می‎کنم از روی نژاد پرستی و تنفری که امروزه ایرانیها از افغانها دارند آن قیام را به نام حمله یاد می کنند.
بیایید کمی منصف باشیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد