خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

باران پاییزی

چند روزی هست که باز باران با ترانه بر سقف خانه مان می خورد

پی نوشت:

کشته شدن 26 دختر دانش آموز دل هر انسانی را به درد می آورد کاش پایانی بود بر این حوادث جاده ای واین اردوهای بی نتیجه  

نظرات 25 + ارسال نظر
قاسم سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 14:59 http://panjereno.ir

واقعا موافقم.
اردوهای بی نتیجه "اجباری"

الی سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 15:32 http://www.adrinabanoo.blogfa.com

سلام دکتر . همشهریم ! درسته ؟؟؟

گل سرخ سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 15:41 http://golessorkh.blogfa.com/

به نظر من اجباری بودن اردوها هم انقدر درد ندارد که غیر استاندارد بودن همه اجزا اردو. راننده کله خری که مسافرانش را یک مشت زن و ضعیف می بیند و مسئولینی که همیشه فکر میکنند ما کردیم و شد.

حسین سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 15:50

ای کاش........

اوا سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 17:13

سلام نه اتفاقا اجباری نیست من خودم دبیرم و این اردوها کاملا اختیاریه.

خبرنگار سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 17:29

دکتر جون درسته که با این کاروان موافق نیستم ولی فکر نمی کنم اجباری در کار باشه

پژمان چهارشنبه 3 آبان 1391 ساعت 08:55

بچه ها هر کاری می کنن از مدرسه فرار کنن واسه همین تو خونه میگن گفتن حتما باید بریم منم میخوام درسمو بخونم ولی چیکار کنم اجباری دیگه از اون طرفم نه جاده خوبه نه راننده ادمه نه خود بچه ها مثل مسافر میشینن تا مقصد تا نمیدونم کجا می خوان جیغ بزننو دادو رقص و کلا تشویش حالا اگه راننده یه خورده بیجنبه باشه تو این همه دختر در حال رقص و داد و اواز خوب هنگ میکنه یه کاری دست همه میده . نظام اموزشی باید علاقه رو .... هر کاریش بکنی نمیشه اصولا همه حس ازادیو دوست دارن مدرسه هم که ....

دکتر دوست داریم

شهناز چهارشنبه 3 آبان 1391 ساعت 10:51

دکترجون کاملآ با نظر شما موافقم من نمیدونم این اردوها برای بچه ها یا بزرگترها چه بار علمی و یا تحقیقاتی داره بجز اثبات هشت سال جنگ بی نتیجه و جنگ طلبی های خودخواهانه و تلفات جانی همچنان بی حاصل .

نوشین چهارشنبه 3 آبان 1391 ساعت 12:29

واقعا باعث تاسف...
طفلک بابا و مامان اون بچه ها چه حالی دارن

آرشیا چهارشنبه 3 آبان 1391 ساعت 22:14

اتفاقا اجباریه وقتی ۸ نمره از یک درس را اختصاص بدن به این اردو به نظرتون اجباری نیست؟

باران پاییزی پنج‌شنبه 4 آبان 1391 ساعت 13:57 http://baranpaiezi.blogfa.com

از این طرف آما به کشتن میدن حالا راهش مهم نیست چه طوری از یه طرف میگن بچه بیارید و ازدیاد جمعیت بشه.من موندم با کدو سازشون باید رقصید؟مملکته داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

میترا پنج‌شنبه 4 آبان 1391 ساعت 15:45

دیشب وبلاگتو پیدا کردم یه روزه تمام پستارو خوندم.
خیلی خوب بود ویه وبلاگ متفاوت.
مخوصا خاطراتت.
بازم ادام بده.
منتظریم.

عبداله پنج‌شنبه 4 آبان 1391 ساعت 16:28

اندوه تأسف بلی ولی "اردوهای بی نتیجه" ؟؟
بالاخره باید کنایه تون رو بزنید دیگه! نه؟
دکتر جان خسته نباشید. زحمت زیاد می کشید ولی چهارچوب امکان پذیری این خدمات رو کسانی گذاشته اند که دارید بهشون کنایه می زنید.
مگر همه جای دنیا احترام قهرمانهاشون رو نگه نمی دارند؟ (برای شما که همه جای دنیا رفرنستونه!)
راستی اگر یاد و خاطره دلاورمردی ها رو زنده نگه نداریم بچه هامون دلشون رو به چی خوش کنند؟ لابد لیدی گاگا!
دکتر انصاف خوب چیزی است. قبول کنید که اقدامات اینچنینی می توانند (نه الزاما) فرهنگی باشند.
صد البته هیچکس از نان به نرخ روز خوردن عده ای خوشحال نیست (لابد بجز خودشون!)
ایام عزت مستدام

ابوعدنان پنج‌شنبه 4 آبان 1391 ساعت 18:01 http://abooadnan.blogsky.com

سلام من نزدیک به حادثه بودم باورکنید راننده مقصر نبودمن آشنایی با اون ندارم وخداشاهده که نمیشناسمش خواهشا توهین را به کسان دیگر بکنید

یلدا پنج‌شنبه 4 آبان 1391 ساعت 18:43 http://khaterestoon.blogsky.com/

اردوش اجباری نبود ... اما اینقدر هر روز زنگ می زدن و می گفتن بچه ها را مجبور کنین که یه جورایی می شه گفت نیمه اجباری بود ... ما که هیچ کدوم از بچه ها رو نفرستادیم گفتیم خانواده ها اجازه نمی دن ... اونم با اتوبوس ... مدیرمون زنگ زد و گفت لا اقل با قطار می زاشتین بعد اصرار می کردین ... ضمنا برای مدیران مدارس هم تعداد دانش آموزانی که به این اردو می رفتند امتیاز محسوب می شد !!!
تا کی باید بچه ها رو بررین اردو و بچه های بیچاره بمیرن و خانواده ها بدبخت !!!

zizigo0ol0 جمعه 5 آبان 1391 ساعت 00:06 http://zizigo0ol0.blogfa.com

اتفاقا اجباریه مارو پارسال بردن هرکیم نیومد اخر سال جدی جدی ۸ نمررو بهش ندادن! یعننی ۲۵ صدم کم میشد تجدید بود

آسیه جمعه 5 آبان 1391 ساعت 00:52

اردوها کاملا اختیاری هست....
ولی واقعا درد آور بود...
اگه نیت از این اردوها شناخت شهدا به این بچه ها هست میتونم بگم کار بی فایده اییه...چون فقط تو همون محیط که هستی تحت تاثیر قرار میگیری بعدش که از اون محیط دور شدی حال و هوات عوض میشه....
شهدا رو با این برنامه ها نمیشه به افراد شناسوند....

padide چهارشنبه 10 آبان 1391 ساعت 14:59

...orduhaye binatije
modatha montazere chenin harfi b0odam
che kh0ob gofti

دختره جمعه 12 آبان 1391 ساعت 23:47 http://www.smouth.blogfa.com

سخت است فهماندن چیزی به کسی که برای نفهمیدن آن پول می گیرد.

لیلا سه‌شنبه 16 آبان 1391 ساعت 00:30

سلام
اجبار یا غیر اجبار .متاسفانه خانواده های زیادی عزادار شدند .

مامان ستایش دوشنبه 29 آبان 1391 ساعت 19:49 http://setayeshsepinod.blogfa.com

سلام دکتر
من هم برای عزیزان بروجنی خیلی ناراحت شدم خیلی دردناکه مخصوصا اینکه هم استانی باشیم

زهرا جمعه 22 دی 1391 ساعت 17:08

برای من که خیلی نتیجه داشت
بستگی به ایمان واعتقادات داره
من به شهدا و مقام بالاشون اعتقاد دارم و همین طور به امام زمانم...

surely no one جمعه 22 دی 1391 ساعت 20:27

سلام دکتر
وبلاگ جالبی دارید حتی برای منی که فکر میکنم فضاهای خیلی زیادی رو تجربه کردم. ..استفاده کردم.خسته نباشید
اما درباره ی این اردوها باید بگم زندگی هایی که تو اون مناطق فدا شده زندگی خیلی های دیگه رو از این رو به اون رو کرده...زندگی چون منهایی که همه ی هم و غمم تو مدارس سمپاد و یه دانشگاه معتبر بورسیه ی اون ور بود... خودمم نفهمیدم دست کی منو از روی سن کنسرتهام توی تالار حافظ راهی هیٔت و از دانشگاه راهی حوزه ی علمیه ی کرد... ولی میدونم تا ابد تبدیل اونهمه نیستیم رو به هستی ای که الان بهم از سر لطف دادن مدیون تک تک شهدایی هستم که منو توی قتلگاهشون پذیرفتن....
عشقت رسد به فریاد گر خود به سان حافظ
قرآن ز بر بخوانی در چارده روایت...

surely no one جمعه 22 دی 1391 ساعت 22:40

راستی آقای دکتر با توجه به وبلاگتون من همه اش خاطرات جنوب کرمان برام تداعی میشه ولی بر خلاف حدس بعضی دوستان فکر نمیکنم زندانی که توش کار میکنین جنوب کرمان باشه چون اونجا وضع مردم آزادشون بدتر از زندانی هایی هست که شما توصیف میکنین ولی شاید شهرای آبادتری اونجا باشه که از شما دارن بهره میبرن.
خدا در کنار اینهمه قوت انشاالله صبر هم بده که کار سختی دارین

ریحانه جمعه 17 خرداد 1392 ساعت 01:28

مدیرم نمی خواست ببرتشون اما خودشون اصرار کردن دلم براشون تنگ شده
واسه شادی روحشون اللهم صل علی محمد وال محمد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد