خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

سرباز زندان

قدیما و البته خیلی ها همین الان تو سال 2012 می فرمایند باید بری سربازی تا مرد بشی.خویب شاید خیلی موافق باشند و خیلی مخالف و هر دو طرف هم حق داشته باشند .ولی حرف من این وسط اینه اگه احیانا خواستید فرزندان ذکور خودتون را جهت مرد شدن به سربازی بفرستید دور زندان را خط بکشید .واقعا سرباز زندان بودن برای یه جوان 18-20 ساله خیلی خیلی کار سخت.ودارای تبعات منفی هست

سربازان زندان کارای متفاوتی انجام میدن از نگهبانی تو برجک ها در طول شب و روز که این کار شاید برای یه پسر 18-19 ساله ای که تا دیروز تو خونه بوده و سخت ترین کاری که انجام میداده حمل کتاب و ظروف غذا بوده یکم سنگین باشه ولی این قسمت کار سربازا تو زندان مشابه بقیه پادگان ها و جاهای دیگه هست و ما باهاش کار نداریم عمده سختی های سرباز زندان بودن از اینجا شروع میشه

1-مامور بدرقه بودن که سربازهای که زندانی را به دادگاه -بیمارستان و....انتقال می دهند و وظیفه دارند که به شدت مراقب زندانی باشند که فرار نکند و این کار واقعا برای یک پسر جوان سخت و گاه خطرناک و استرس آوری است و چه بسا به دنبال فرار و..زندانیان این سربازان هستند که تنبیه می شوند یا دچار آسیب می شوند

2-آماده باش بودن مداوم برای خیلی از سربازان زندان استرس زا می باشد 

3- شرایط زندانیان و زندگی و ارتباط نزدیک با زندانیان و جرایم آنها و...باعث تاثیر سوئ منفی بر روحیه این سربازان جوان می شود.

4- خیلی از زندانیان هستند که از روحیه و احساسات سربازان جوان سوئ استفاده می کنند و آنها را به نوعی مجبور به اعمال غیر قانونی از جمله تهیه مواد مخدر برای آنها و... میکنند که این کار منجر به تباه شدن زندگی این سربازان می شود

5-برخورد های نا مناسب همه با سربازان زندان از کارکنان زندان تا زندانیان

6- غذا بی کفیت زندان نسبت به سایر پادگا نها و نهاد ها

7- کم بودن مرخصی های زندان

8-ماجراها و  حوادت زندان که دیگر جای خود دارد

پی نوشت:


1- بسیاری از خوانندگانم یا سرباز زندان بوده اند و یا هستند میتوانند در قالب کامنت ها گوشه های دیگر از شرایط سخت زندان را بازگو کنند که من نمیدانم یا نمیتوانم از آنها بنویسم


نظرات 43 + ارسال نظر
سزباز مرز کشور بودم سه‌شنبه 3 مرداد 1391 ساعت 19:10

دکتر جون من خودم 16 ماه سرباز مرز بودم(همون موقع که خدمت کامل 18 ماه بود).
واقعا قبول دارم تبعاتی که این جوون ها متحمل می شن.خیلی عذر می خوام ولی اغلب کادری ها به چشم برده تا یک انسان به سرباز جماعت نیگاه می کنند.

حالا جالبیش اینه من سه ساعت پست سه ساعت خواب بودم یعنی دیزل پست.علاوه بر اون متهم هم از مرز برای زندان می بردم.

آره سخته

خبرنگار سه‌شنبه 3 مرداد 1391 ساعت 22:25

به این میگن اطلاع رسانی

حذف میشه دیگه

p.k سه‌شنبه 3 مرداد 1391 ساعت 23:27 http://barghestan.persianblog.ir/

والا ماکه ندیدیم اینا برگردن و مرد بشن.. بدتر شدن که بهتر نشدن.. پس بیخیالشون بشین و بذارین حالشونو ببرن..

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 04:39

این حرفها رو باید به دولت بگید تا اینقدر از سربازان بیگاری نکشند. واقعا چرا باید وظیفه یک افسر آموزش دیده رو یک سرباز 18 ساله انجام بده؟ خدمت سربازی برای این ساخته شده که افراد رو برای دفاع از کشور آموزش بده نه اینکه ازشون به عنوان پرسنل نیروی انتظامی استفاده بشه.
موضوع فقط زندان نیست از پلیس 110 گرفته تا ایست بازرسی بین راهی و درگیری با اشرار و ...

آلاله چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 09:47 http://alalehandmani.blogfa.com/

-برخورد های نا مناسب همه با سربازان زندان از کارکنان زندان تا زندانیان

اونها هم تلافیش رو سر متهمین در می یارن

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 13:32

شازده خانوم چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 15:10 http://coffeshazde.blogsky.com/

چقدر دلم میخواست میتونستم از همین سربازهای زندان (حالا نگهبان یا هر پست دیگه) بتونم عکس بگیرم که البته میدونم محاله........

ابوعدنان چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 15:43 http://abooadnan.blogsky.com

رمضان کریم
مثل همیشه جالب بود

یاس پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 01:48

مامان من نظامی هست بخدا یه جوری با سربازاش برخورد میکنه که بعضیاشون بعد 10 15 سال هنوز میان بهش سر میزنن همیشه اونارو مثل پسر خودش دونسته واجازه نمیداد سربازا کارایی مثل نظافت محل کار رو انجام بدن براشون ارزش قائل بودمثل یه مادر واقعی ولی نظامیای مرد این جوری نیستن واقعن مثل یه برده باسرباز برخورد میکنن

منجوق پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 14:08 http://manjoogh.blogfa.com

تازه سربازی که متهم رو تا محل اعدام می بره یا اعدام رو قبلا ها انجام می داد رو نگفتی
ما یه فامیل داشتیم که سربازیش تو زندان بود اون موقع ها که دولت داشت احکام قطع دست دزد و . . . اجرا می کرد بیچاره هنوزم که دوتا بچه داره گاهی تشنج می گیره

مرمر پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 19:30

من تا حالا خودم به این فکر نکرده بودم که چقد سخته سرباز زندان بودن.این منجوق راست میگه.اونا که دیگه بیچاره ها اعصاب نمیمونه واسشون.

me پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 19:51

dr jan tabaat ro ba t donoghte minevisan

دریا پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 22:04

سلام خوبی دکتر ......خیلی وقته طرف گپ دل نمیای ...
وای ازطرف من دخترنازت رو بوووووووس کن چقدر صورتی بهش میاد .......
دخترا همشون بابایی هستن.....ایشالا سالم باشه وشاد

سلام چرا

بنفشه جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 13:04 http://venush.blogfa.com

سلام من وبلاگتونو مدتیه میخونم دنبال وبلاگ پزشک زن زندان زنان میگردم چنتا سرچ کردم اما باز نشد نمیدونم چرا؟؟اگه سراغ دارید معرفی کنید. مرسی میتونم لینکتون کنم به وبلاگم؟

salam khahesh mikonam
manam weblog pezeshk zan zendan nadidam

سید یاسین جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 14:42 http://yasinhoseini.blogfa.com

سلام دکتر جانپ
خوبی؟
چند وقایه از طریق وب میشناسمتون و سعادت نشده بود خدمت برسیم.
اینجا که فقط از اسم وب تون آشنائید برام اما ببینیمتون یا بیشتر از خودتون بگید همدیگرو احتمال زیاد بشناسیم باید.

بگذریم.
دکتر از همه جا گفتی جز برخوردهای بد دکترهای زندان هم با این قشر زحمت کش...
مال همه ماله مال ما بیت الماله؟
برات آرزوی شادی روزافزون و موفقیت روزافزون آرزومندم.

asal شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 11:35 http://www.beheshteasal.blogfa.com

من هیچ اطلاعاتی از سربازی و .......ندارم!!!

دکتر کمدین شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 17:36 http://www.doctorcomedian.ir

با سلام. چند ساعتی هست که زوم مطالبتان شده ام، بسیار زیبا و روان می نویسید و اتفاقات جالبی را به تصویر کشیده اید که به جد توصیه می کنم از آن ها یک کتاب تهیه کنید.
به هر حال باز هم به شما سر خواهم زد و منتظر خاطراتتان خواهم بود. به من هم سر بزنید.

hedie شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 22:48

salam doctor ye soal daram.Imedicine.blogfa ham male shomast???akhe matalebesh kheili shabihan...asan baese taajob bud?age hast begin ke estefade konim agaram na ke dg khodetoon midoonin.tuye tozihate zekr shode goftan tashabohe mataleb etefaghie ama khob copy paste ham ye etefaghe dg?mage na???

سلام
نه اون مال دکترآرشه که پزشک قانونیه

رها یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 16:28 http://raha-pharma.blogfa.com

خدا رو صد هزار مرتبه شکر که دخترا سربازی نمی رن!
خیلی خفنه!!

زنده یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 17:02 http://blacklotus3.mihANBLOG.com

سلام.خیلی وقته وبتون رو از طریق گوگل ریدر میخونم.امدم ببینم کسی خاطره قشنگی گذاشته وبعد گفتم یه ردپاهم بزارم.با یه عرض ادب

لالیکو یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 18:22 http://www.lalikue.blogfa.com

سلام. والله این روزا هیشکی وقتی می ره سربازی هیجده ساله نیست. همه ماشالله دانشگاه رفته و بالای بیست و دو سن دارن. باید برن تا بفهمن روزگار چقدر مزخرفه بلکه بعد از اتمام سربازی دچار افسردگی ناشی از بیکاری نشن و روزی هزاربار خدا رو شکر کنن که حداقل اگه کار ندارن آزادن

hedie دوشنبه 9 مرداد 1391 ساعت 14:35

ohhh.... rast migin,az har dotun ozr mikham...dg sooti bood!!!pish miad...

پری خاموش دوشنبه 9 مرداد 1391 ساعت 16:08

من هم تودادگاه زیاد دیدم سربازایی که بازندانی های زیادی میان اما خیلی ساده گذشتم وبهشون توجه نکردم یعنی حساب ادمشون نکردم وحتی اتفاق افتاده جروبحث کردیم ممنونم ازتون که باعث شدین بیشتربهشون توجه کنم وبدرفتارنکنم

بهار شوقی دوشنبه 9 مرداد 1391 ساعت 19:04 http://poorboy.blogfa.com

سلام وبلاگتون . کارتون و نوشته هاتون عجیبن!
متفاوت و یه خورده ترسناک!
لینک می شوید با افتخار!
به منم سر بزنید!

پزشک طرحی سه‌شنبه 10 مرداد 1391 ساعت 22:00 http://pezeshketarhi.blogfa.com

همیشه تو بخش هواسم به سربازایی که با مریض ها میومدن بود.
واقعا اذیت می شدن.
یه مریض هپاتیت و سل فعال و همه چی مثبت داشتیم ، که تو اتاق ایزوله 2 در 3 با 2 تا سرباز بود. صبح تا رفتم تو اتاق مریض و دیدم که این دوتا سرباز چسبیدن به تخت مریض و رو یه نیمکت نشستن و دارن با مریض صورت به صورت حرف می زنن ، واقعا یه جوری شدم .گفتم که برید بیرون . بشینید پشت در ، چرا اینجایین ؟ گفتن دیروز مافوقمون گفته از اتاق بیاین بیرون ، پدرتون رو در میارم .
واقعا جای تاسف داره

علیرضا چهارشنبه 11 مرداد 1391 ساعت 15:02

سلام دکتر. شما پزشک زندان یزد هستین؟

پزشک طرحی پنج‌شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 03:09 http://pezeshketarhi.blogfa.com

سلام دکتر . نه . من پزشک خانواده ( طرحی ) هستم .
این خاطره ای که از سربازا نوشتم واسه اینترنیم بود.

موفق باشی دکتر و طرحتم به خوشی و زودی تموم شه

پزشک طرحی پنج‌شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 12:32 http://pezeshketarhi.blogfa.com

دکتر من نفهمیدم که بعد از نظز من ، یه نظر دیگه هست !!!
خیال کردم ازم سوال اون پزشک یزد رو شما پرسیدین که جواب دادم
خلاصه حسابی به خودم گرفتم

آریا پنج‌شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 17:34 http://boyskyy.blogfa.com

سلام . من همیشه دنبال خوندن چنین وبلاگهایی هستم .. که واقعیت رو بنویسن .. یعنی زندگی واقعی باشه ...
چند تا از پست ها رو خوندم .. خوب بود .. و تجربه انگیز برای بقیه .. چون من سربازی رفتم و اینحرفا رو خوب درک میکنم ..

بهنام سرباز سابق زندان. یکشنبه 22 مرداد 1391 ساعت 05:30

متاسفانه دیر دیدم این مطلبت رو دکتر جون.خیلی وقت بود منتظر بودم همچین پستی بذاری و کلی از مصائب خدمت کردن تو زندان بگم.ولی اینایی که گفتی یک اپسیلون از بدبختی های ما نیست.
ما چند تا ارگان داریم تو زندان برای سربازا.
سرباز دژبانی(راحت ترین جای زندان به جز قسمت اداری)-سرباز های یگان(که مسئول پاس دادن 24 ساعته روی برجک ها و اعزام و بدرقه هستن)-سربازای بازرسی(که کثیف ترین جای دنیا دارن خدمت میکنن) و سربازای گارد(که پراسترس ترین جای دنیا در حال خدمت هستن).

من خودم سرباز لباس شخصی بودم و ترددم به همه جای زندان آزاد بود واسه همین از همه بدبختی های سربازا باخبرم.البته قبلش تو دژبانی بودم.

سربازای دژبانی:
اصلی ترین دربهای زندان و تردد اصلی زندان رو کنترل میکنن.درب یک-درب ورودی-درب ماشین رو و....
کوچکترین اشتباهی ازجانب سربازای دژبانی با بدترین صورت ممکن پاسخ داده میشه چون لایه اول حفاظت زندان هستن.فرار زندانی ها از لابه لای پرسنل که ساعت 2 تعطیل میشن یا بوسیله ماشین های در حال تردد از بدترین چیزاییه که ممکنه واسه سرباز پیش بیاد که مجازاتش در حد دادسرای نظام و حبس و تبعید به جاهاییه که به عمرتون ندیدین.
ضمن اینکه بیشترین پاس رو بین همه سربازای زندان میدن در مواقع لزوم و کمبود نیرو اعزام هم میرن بیمارستان هم میرن و کلا همه جور کاری ازشون میکشن.

سربازای یگان : دربه در ترین سربازای زندان سربازای یگان هستن.کسایی که فقط باید روی برجک پاس بدن و اعزام برن ولی آچار فرانسه زندان هستن به نوعی و هر کاری فکرش رو بکنی از اینا میکشن.بارها شاهد این بودم که سرباز یگان از جیب خودش زندانی رو برده به دادسرا بدون حتی یک اسلحه یا اسپری.آسایشگاه کثیف,محیط ناجور,انواع مرض های پوستی چیزاییه که بین سربازای یگان تو هر زندانی موج میزنه.

سربازای بازرسی : سربازای بازرسی کثیف ترین جای دنیا در حال خدمت هستن.یک معتاد تو جوب افتاده رو تصور کن که بدنش کرم زده و با لباس های پاره و سر و وضع فوق العاده داغون(این بو باید برای شما آشنا باشه)و بویی به شدت زننده میارن زندان.قبل از اینکه به محضر شما برسه برای معاینه هم قطار های ما اونا رو میگردن که مواد یا تیزی یا فندک و این جور اقلام ممنوعه رو نبرن داخل.حالا فکر کن سربازی که باید به فاصله 10 سانتیمتری این موجود قرار بگیره چه دلی باید داشته باشه.این قسمت خوبشه تازه.اتاق تحت نظر.مرگ یک سرباز زمانیه که بهش میگن برو اتاق تحت نظر.اتاقی در ابعاد 2-3 که هیچی توش نیست جز یک عدد کاسه توالت و توری که روی چاه گذاشته شده.زندانی که میره توی اون اتاق توسط بقیه زندانی ها لو داده شده که قصد آوردن مواد به داخل زندان رو داره یا اینکه بهش شک میکنن.اونا هم مواد رو مبلعن یا از مقعد میدن داخل که بیارن تو زندان.کار سرباز بدبخت اینه که منتظر باشه تا اون زندانی کارش رو بکنه بعد با دست بشینه توی مدفوع اون رو بگرده و مواد آب بند شده رو دربیاره.شاید گفتنش راحت باشه اما وقتی این کار رو میکنی تمام مقدسات عالم رو فحش میدی دکتر.دیدم که میگم.

و بالاخره سربازای گارد : سربازایی که از یک ساعت بعد خودشون خبر ندارن.زنگ درگیری در هر ساعتی از شبانه رو ممکنه به صدا دربیاد و تنها وسیله دفاعی اینا هم یه اسپری و یک باطومه.زندانیایی داریم که خودشون از جرمشون وحشتناک تر هستن.2 نفر با 2 متر قد و 160 کیلو وزن با هم شروع به دعوا میکنن.حالا یک جونن 19-20 ساله میخواد اینا رو جدا و احیانا تنبیه کنه.درسته که همیشه گاردی ها رو از سربازای ورزشکار و خوش هیکل زندان انتخاب میکنن و خود لباس گارد ابهتی داره که زندانی به خودش اجازه حتی توهین به سرباز رو نمیده اما واقعا کار سختیه.ضمن اینکه همین زندانی فردا اون سرباز رو تو خیابون میبینه و خودتون ادامه داستان رو بخونید.مانور وحشت هم دارن که هر چند وقت یک بار میریزن تو بندها و یه گوشمالی میدن چند نفر رو تا ابهت گارد حفظ بشه.تصور اینکه تو زندان شورش بشه هم مو به تن آدم راست میکنه.اولین دری که بسته بشه درب چهار زندان یا دربیه که کریدور رو از سایر قسمت ها جدا میکنه.این در که بسته بشه برای جلوگیری از خروج زندانی ها,فقط سربازای گارد میمونن داخل بند و زندانی های افسار گسیخته.جنایتی که ممکنه در این موقع به وجود بیاد اصلا قابل بیان نیست.

البته جای راحت هم کم نداریم تو زندان اما مال از ما بهترونه.

به جز همه اینا هر زندانی تو کشور یک نفر رو داره به اسم سرباز آزادی.کسی که لیست زندانی های آزادی و مرخصی رو از دفتر قضایی میگیره و میبره داخل بندها و میاره داخل افسر نگهبانی.اگر کیلومتر شمار به این سرباز ببندیم حاضرم قسم بخورم در روز شاید 20 کیلومتر رو نشون بده.پرکارترین سرباز زندانه و معمولا هم کسی رو میذارن که وجدان کاریش بالا باشه تا بتونه کار مردم رو راه بندازه.خانواده زندانی ها هم فکر میکنن این دنبال عشق و حاله و ازیک ظهر تا 11 شب که میاد محل خدمت ناموس براش باقی نمیمونه عملا.


این قسمت رو خودتون بخونید : من دیر دیدم این مطلب رو دکتر جون واسه همینم میدونم کمتر کسی متوجه این کامنتم میشه.میخواستم خواهش کنم اینو توی مطالبتون یا جای دیگه ای بذارید که همه بتونن ببینن.وقتی پای درد و دل یک سرباز زندان بشینی از اولین چیزی که شکایت میکنه رفتار ملتیه که فکر میکنن سربازای زندان جذام دارن.شاید این مطلب نگرش 2 نفر رو هم عوض کنه که برای من کافیه.ممنونتون میشم.این کار خیلی برام ارزش داره.مرسی.)

بهنام سرباز سابق زندان. یکشنبه 22 مرداد 1391 ساعت 05:38

راستی دکتر جون اینم اگر میشه بهش اضافه کنید من یادم رفت.

اینکه میگن سرباز زندان اعدام میکنه و اینا همش چرته.اعدام و قطع ید و شلاق همه دست سربازایی هست که تو کلانتری داخل زندان(کلانتری اعزام و بدرقه) دارن خدمت میکنن.البته اگر خواسته باشه طرف میتونه اجرا کنه ولی کسی نیست که بره دنبال این کار.اینم بگم که در صورت کمبود نیرو هم ممکنه از سربازای زندان برای اجرای حکم ببرن.ولی حمل و نقل و بدرقه زندانی از سلولش تا سلول انفرادی و از اونجا به اتاق شیشه ای و بعد افسر نگهبانی و بعد محل اجرای حکم همه به عهده سربازای گارده.اینم توجه کنید که اون شخص اعدامی به آخر خط رسیده و شاید در اثر استرس و فشار روانی دست به کاری بزنه که یک خونواده چشم انتظار رو تا آخر عمر منتظر بذاره.


(دکتر توروخدا این مطلب رو تو وبلاگت بذار جزو معدود افرادی هستی که میدونم هنوز حس انسان دوستی داری به خداسربازای زندان هم انسان هستن)

ahmad شنبه 15 مهر 1391 ساعت 14:20

با سلام به دوستان گرامی
چند تا سوال داشتم 1) اگر کسی برای آموزشی مرکز شهید کچویی بیوفته دیگه کار تمام شده و این که بعد از آموزشی حتما توی یکی از زندان ها تقسیم میشه یا احتمال تقسیم به جایی غیر از زندان هم هست؟
2)اداره کل زندان ها چه جور جاییه ؟بعد از آموزشی چه جوری میشه توی اداره کل سرباز شد؟
3)آیا قبل از رفتن به آموزشی میشه اداره کل رفت و برای تقسیم شدن تو اون اداره کاری کرد؟
لطفا جواب کامل بدید ممنون

kaka دوشنبه 15 آبان 1391 ساعت 11:33

با سلام من خودم الان سرباز زندان هستم مال شما رو نمیدونم ماکه بیچاره شدیم استراحت اصلا نداریم

بهنام سه‌شنبه 16 آبان 1391 ساعت 15:07

احمد جان اتفاقی کامنتت رو دیدم و با اینکه به نظرم بعیده به دردت بخوره(به خاطر فاصله زمانی جوابم)اما بازم میگم.

اگه یه نفر کچویی باشه حتما تو زندان باید خدمت کنه.حالا یا اداره کل میفته که باید خیلی پارتی شاخی داشته باشه یا تو زندان.

اداره کل سازمان زندانها که تو تهران هست خیلی سخت سرباز میگیره.همه سربازای اونجا پارتی داشتن اونم نه هر پارتی.کسایی که مثلا سردار میرزایی یا سرهنگ محمودی باهاش نسبت درجه یک و دو دارن.

سپیده توکلی چهارشنبه 22 آذر 1391 ساعت 09:10

سلام...من یه خانم خانه دارهستم...عاشق نوشته هاتونم.وسعی میکنم همه رودنبال کنم...خیلی زیبا وروان مینویسید وحقیقتهای تلخ وپوشیده شده رو نشون میدید.ازتون ممنونم.موفق باشید.من یکی از داستانهای شمارو تو وبلاگم باذکرمنبع گذاشتم.امیدوارم حلال کنید...

mohammadvd چهارشنبه 14 فروردین 1392 ساعت 11:17

سلام خسته نباشید
من 3 ماهه که خدمت سربازی را در زندانهای خوزستان بمدت 19 ماه سپری کردم.
وای ی ی ی خیلی سخته از اعزام و بدرقه بگیر تا بیمارستان و درگیری داخلی زندان ، مرخصی کم، تهدید شدن از طرف زندانیان و خانوادشون ، پستهای سنگین و طاقت فرسا،کثیفی و بیماری در زندان، بخدا خیلی زحمت میکشیدیم اما دریغ از یه تشکر درسته سربازم ولی کارایی که ما میکردیم خیلی سخت و خطرناک بود روزی هزارتا تهمت بهت میزدن که تو واسه زندانیا خلاف میکنی تا بیایی بیگناهی خودتو ثابت کنی کلی اضافه خدمت وشاید پات برسه به دادسرای نظام.
برای تمامی سربازان زندان آرزوی موفقیت میکنم و از خدا میخام بهشون این قدرت رو که به پیشنهادهای وسوسه انگیز زندانیان و خانواده آنها غلبه کنند.

بی نام شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 23:31

من تازه فهمیدم سربازای زندان چی میکشن قبلا بهش فکر نکرده بودم..الانم چون نامزدم رفته اموزشی توجه کردم ..این نوشته نگرانم کرده رو روحیش اثر بد بذاره منم روحیم ضعیفه اونوقت کم توجهی کنه شک کنم دعوامون شه

رامین چهارشنبه 20 مرداد 1395 ساعت 13:32

منم 1هفته پیش اعزام شدم شهیدکچویی کرج
یکم از اموزشی و بعد اموزشی کسانی که تجربه خدمت در شهید کچویی رو دارن برامون بگن
باتشکر از مطالب خوبتون

حسین جمعه 26 شهریور 1395 ساعت 15:04

سرباز زندان بد بخت تر خودشه

سعادت سه‌شنبه 9 آذر 1395 ساعت 15:02

خدا بدادم برسه

آرش رحمانی دوشنبه 29 مرداد 1397 ساعت 15:32

با افتخار بیست و یک ماه و شانزده روز سرباز قزلحصار بودم،بهترین روزای زندگیم

Mehran سه‌شنبه 23 بهمن 1397 ساعت 09:10

من سه ماه تو ندامتگاه تهران بزرگ خدمت کردم ینی از بی خوابی و پایه بازی مردیم رسمن.
مرخصی که نداره هیچ استراحتم نیست تو زندان.
۷ روز دیگه باز با مدرک لیسانس میرم

خدا به دادمون برسه

سعید پنج‌شنبه 16 اسفند 1397 ساعت 14:38

سلام من 19 اسفند با مدرک کاردانی عازم مرکز شهید کچوئی هستم. ساعت کاری سرباز زندان چجوریه؟ صبح تا شب زندونی؟هیچ معلوم نیست کجا میفتی یا کدوم قسمت؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد