خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

همه چیز از زندان

یکی از دوستام یه پیشنهاد داده که یه پست بزارم که بقیه بیان و در مورد زندان سوال بپرسن و من جواب بدم

پس تو این پست شما در مورد زندان و شرایط زندان و ...هر سوالی دارید در قالب پیام بگذارید من هم جواب میدم.

پی نوشت:

اگه ایمیلتون را هم لطف کنید خوبه که اگه نیاز بود جواب را براتون ایمیل کنم

نظرات 32 + ارسال نظر
شهناز سه‌شنبه 24 آبان 1390 ساعت 15:08

سلام دکترجون هیچ تا حالا شده که از ته قلبت برای یه زندانی دلت بسوزه و نتونی براش کاری بکنی .

سلام
آره بارها و بارها
کسایی که بی گناه مجازات شدند یا به خاطر یک اشتباه یا جرمی در سن کودکی
داستان محسن را نوشتم بخونید

شهناز سه‌شنبه 24 آبان 1390 ساعت 15:11

موفق باشی

زهرا سه‌شنبه 24 آبان 1390 ساعت 17:54

چند درصد از زندانیا دچار بیماری روحی و روانی میشن؟
امکان عفو برای کسایی که ور شکسته شدن و شاکی خصوصی دارن وجود داره؟

زندان شرایط سختی داره
کمتر کسی هست که دچار مشکل روحی نشه و اصلا بعیده که کسی به نظر من بعد از زندان این مشکلاتو پیدا نکنه
اره اگر درخواست بزنه و تایید بشه که توان مالی نداره ستاد دیه تقبل میکنه و بدهیشو میدن وتا خودش اونو قسطی پرداخت کنه

سلمان محمدی سه‌شنبه 24 آبان 1390 ساعت 18:04 http://salmanmohammadi.blogsky.com

به نظر شما زندان چه فایده ای درد؟ به عبارت دیگر در چه صورت فایده دارد؟ اصلا برای جرم چه باید کرد؟ با مجرم چه باید کرد؟

اگر ما از تجربه کشورهای پیشرفته در مورد زندان و مجازات استفاده کنیم زندان میتونه اثار بازدرارندگی داشته باشه

علی سه‌شنبه 24 آبان 1390 ساعت 18:32

شیوع تجاوز در زندان های کشور چقدره؟
من شنیدم که به طرز وحشتناکی تجاوز توی زندان ها جریان داره
آیا این درسته؟

درصدی که نمیشه بیان کرد ولی ....

nady سه‌شنبه 24 آبان 1390 ساعت 20:09

emkane dars khundan bara zendania hast? masalan madrese yi chizy??

اره

در مورد اونایی که خودشونو به تمارض میزنن که از زندان فرار کنند چی؟

تمارض یه جرم محسوب میشه ولی معمولا کاری باهاشون ندارن

دکتر نفیس سه‌شنبه 24 آبان 1390 ساعت 23:56 http://drnafis.blogfa.com

زندانی ها اوقاتی که اونجا هستند چه جوری پر می کنند ؟
تجاوز واقعا زیاده ؟ یعنی واقعا سیف نیست اونجا ؟ مامورین زندان هم ؟
کار توش چه جوره ؟ برای خانم ها چی ؟
وای چقدر سوال !

صبح تا شب بیکار ولی خودشونو سرگرم میکنند یه سری کلاس احکام و صنایع دستی و کارگاه هم براشون میزارن
یه مدت را میخوابن ولی صبح ها باید زود بیدار شن واسه آمار و شب ها هم ساعت 11 خاموشی میزنن
خانم ها مراقبین بند زنان هستن ولی محیط مناسبی واسه کار نیست

گلدونه چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 08:59 http://tondokhond.persianblog.ir/

ایا زندانها شکل همین هاییه که تو فیلمها نشون میدن؟ کثیف غیر بهداشتی آلوده تاریک و تهوع آور؟

بستگی به زندانش داره یکم بهتر ولی تاریک نیست

دینا چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 12:04 http://www.dr97.blogfa.com

سلام اگه خواستین به منم سر بزنین!

محمدجواد چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 14:28

سلام
خیلی خوشحالم که وب شما رو پیدا کردم.
یه سوال مهم دارم خواهش می کنم کمکم کنین...
در مورد استفاده از هورمون استروزن برای اقایون هست....
من میخوام به وسیله ی این هورمون تن صدای خودمو تغییر بدم واسه تمرین خوانندگی...
البته میگن که سینه ها بر جسته میشه و باعث چاقی موضعی میشه...
با چند بار مصرف این هورمون اثربخش هستش[گل]
کوچیک شمام[بدرود]

آثار سوئ داره

جاویدان چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 16:41

تعداد زندانی های تحصیل کرده چقدره؟

خیلی کم بیشتر تحصیلاتشون زیر دیپلمه

مرضیه چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 19:29

سلام دکتر
چقدر با افرادی که تو زندان باند دارن و اداره ی بعضی از بند با اوناست برخورد میکنند؟؟!!
من شنیدم از بقیه ی زندانیها اخاذی میکنن و بیشتر این تجاوزها هم یه جورایی با اطلاع اوناست و اگر کسی بهشون اعتراض کنه به راحتی از شرش خلاص میشن!!

معمولا اینا را کسی لو نمیده که برخورد بشه سیستم خاصی دارن

شهناز چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 20:20

آآیا از فجایعی که در زندانها رخ میده مسئولین هم باخبر میشن ؟

اره کم بیش

تنها پنج‌شنبه 26 آبان 1390 ساعت 03:28

من سوال ندارم فقط میخواستم بگم که از زمانی که خاطرات شما و پزشک قانونی رو میخونم با تمام مشکلاتی که تو زندگیم دارم دیگه ناشکری نمیکنم و هر روز خدا رو شکر میکنم که حداقل یه خانواده سالم و یه خونه پر از محبت دارم...
کار شمام واقعا سخته ...خسته نباشید

Sara پنج‌شنبه 26 آبان 1390 ساعت 04:17

Bebakhshid be postetun rabti nadare vali tu yeki az posta neveshte budin Ritalin etiad avare .mikhastam bedunam depakene o gabapentin chi albate ravanpezeshk tajviz karde mitarsam tu bolandmodat etiadavar bashe?

دپاکین و گاباپنتین اعتیاد آور نیستند

چکاوک پنج‌شنبه 26 آبان 1390 ساعت 09:31 http://www.rahgozari-az-kavir.blogfa.com

مملکته داریم؟!!!!
جایی که باید اصلاح و تربیت توش جریان داشته باشه از صد تا "سانسور"کثیفتر و متعفنتره
در این مملکت رو برن گِل بگیرن بهتره تا بگن مملکت اسلامی

سوال پنج‌شنبه 26 آبان 1390 ساعت 17:01

سلام.. خواستم ببینم در زندان زنان واقعا تجاوز به زندانی وجود داره؟ یعنی مسئولین زندان اگه بخوان واقعا تجاوز میکنن؟ یعنی یه دختر اگه بره زندان.... ؟!

بعیده
اینجا یه زندان کوچیک و بند زنان تعداد زندانیانش محدود اینجا نداشتیم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 آبان 1390 ساعت 17:05 http://drshekofe1390.mihanblog.com

سلام دکتر من می خواستم درموردبچه ها بگم یک موردداشتم خانمی که به خاطر جرم اخلاقی زندانی شده بود ومتاسفانه باردار بودوی بچه اش رادرزندان بدنیااورد وبچه اش تا 3سال بااو درزندان بود وقتی که من این بچه رااولین باردیدم تازه از زندان بیرون اورده شده بودالبته مادرش درانتظار حکم اعدام بود بسیار لاغر ونزاربود مادربزرگش می گفت درزندان کسی به این بچه رسیدگی نمی کرده حتی پزشک زندان نمی دانم راست می گفت یاخیر ولی ایا اگر باچنین موردی برخوردکنید واقعا چکارمی کنید فقط می خواستم بگم خواهش می کنم مراقبت خاصی ازاین بچه ها داشته باشید دختر بیچاره 3ساله بود ولی مثل بچه های افریقایی بود ازبس لاغربود

مراقبت از یه بچه که کار پزشک زندان نیست
در اصل این بچه توی زندان نباید بمونه معمولا مادرایی که بیرون کسی را ندارند بچهشونو با خودشون میارن زندان
وضعیت مادر در رشد یه بچه خیلی مهمه
شما تصور کن مادری با حکم اعدام و توی زندان برای بچه چه کاری میتونه بکنه

محمد سلامت پنج‌شنبه 26 آبان 1390 ساعت 19:42

امکان استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ تو زندان هست؟
البته منظورم فقط استفاده های عمومی نیست...مثلا میشه اونجا کارای تخصصی مثل ژروژه هم انجام داد...به جوری که آدم بالاخره بشه به کاراش هم برسه؟
در مورد کتاب چطور...وضعیت کتابخونه چطوره و آیا میشه کتاب به زندان برد؟
موبایل رو هم بگی دیگه واقعا شرمندت میشم عزیز

نه برادر من
کتابها چک میشه
موبایل هم ممنوعه حتی واسه پرسنل

پریسا پنج‌شنبه 26 آبان 1390 ساعت 20:18

دکتر واسه چه جور زندانی هایی حبس با اعمال شاقه میزارن!!اصلا هست حبس با اعمال شاقه!!
بعد زندانی ها میتونن کار کنن!!مخصوصا اونایی که حبس ابد خوردن بیکاری صبح تا شب میکشتشون که!!!!یه سوال دیگه زندانی ها واسه حموم رفتن ونظافت شخصیشون محدودیتی دارن!!!!
شرمنده سوالا زیاد شدا دکتر...ممنون..

حبس با اعمال شاقه من ندیدم شاید هم و زندان ما نداریم
حمام بستگی به تعداد زندانیان و تراکم زندانیان که این روزها هم کم نیست داره

سالومه جمعه 27 آبان 1390 ساعت 03:25

سلام

زندانی رای باز هنوز هم هست ؟

نیمه باز هست که اخر هفته ها میرن خونه

زری* جمعه 27 آبان 1390 ساعت 11:46 http://mydaysofveto.persianblog.ir/

فیلم زندان زنان رو دیدین؟تا چه اندازه به واقعیت نزدیک بود؟
تا حالا شده حس کنید یه نفر واقعا بیگناه زندانی شده؟
پاسخهاتون رو خوندم متاسف شدم.نمیدونم کی میخوام واقعیتهای تلخ رو بپذیرم

اره فراوان

مهتاب شنبه 28 آبان 1390 ساعت 13:59

سلام.چی شد که پزشک زندان شدی؟

یک نفر شنبه 28 آبان 1390 ساعت 14:56

سلام من در حال گذراندن دوران محکومیتم به خاطر یه اشتباه کوچولو در زندان هستم الان اومدم مرخصی وتونستم توی قسمت نظرات واسه شما بنویسم واقعا وبلاگ خوبی دارید بعضی وقتها واسه بعضی ها زندان رفتن واجبه یه کم منطقی تر میشن

زری* یکشنبه 29 آبان 1390 ساعت 01:14 http://mydaysofveto.persianblog.ir/

دیر رسیدم...امروز یاد یه مطلبی افتادم البته اگه هنوز تایم پاسخگویی تموم نشده...
راسته که بیگناه تا پای دار میره اما بالای دار نمیره؟؟؟؟؟

نه چندان

آگوستین سه‌شنبه 1 آذر 1390 ساعت 03:40 http://bernaddet.blogsky.com/

خواستم سوال بپرسم،کامنت‌ها و جوابا رو که خوندم..هیچی...تاسف‌اوره...این همه زندانی؛زندانیهایی رو دیدم که پاک رفتن زندان،خلافکار بیرون اومدن...یا معتاد حتی

بهار شنبه 5 آذر 1390 ساعت 22:49 http://en-qolt.blogsky.com

آماری از خودکشی توی زندانا دارین؟ و میدونین تو محکومین چه جرایمی بیشتره؟

تو ایران امار درست از هیچی نداریم
بیشتر به خود فرد بستگی داره تا جرمش

ساغر 1دختر ورنا سه‌شنبه 22 آذر 1390 ساعت 20:50 http://vornayan.blogfa.com

من تازه این پست تون رو دیدم. چرا نمیذارن دیگه دانشجوهای کارشناسی حقوق بازدید از زندان داشته باشن؟؟؟

چرا بعضی وقت ها میان

بهار پنج‌شنبه 11 اسفند 1390 ساعت 16:33

سلام.
راستش رو بخواین من دانشجوی کارشناسی معماری هستم و برای پایان نامم موضوعاتی رو بررسی میکنم که یکی از اونها طراحی زندان هستش!!! واین موضوع بیشتر از موضوعات دیگر تو ذهنم مانور کانسپتی(ایده پردازی) میده! بلاگ شما رو دیدم و تا حدودی خاطراه هاتون هم خوندم و با بعضی هاشم اشک و بغض همراهم بود. خیلی ها از این موضوع منو منصرف میکنند. میخواستم نظر شما رو بدونم که آیا واقعا نیازی به طراحی درست یک زندان در ایران داریم چون من خیلی آرمانی هم فکر میکنم وشاید واقعا نتوان اینگونه که من در ذهن دارم زندانی طراحی کرد. آیا پیشنهاد میکنید که با وجود اینکه من یک بانو هستم اصلا در چنین مکان هایی پا بذارم و وارد این حیطه از طراحی شوم. ببخشید طولانی شد اما میخوام بدونم که از فکر کردن به این موضوع کنار بکشم یا خیر؟!

سلام
متاسفانه زندان ها ایران طراحی خاصی نداره
خیلی هاشون سوله هستند که با گذاشتن تخت و پارتیشن تبدیل به زندان میشن
میتونید تو بند نسوان کار کنید
البته کلا زندان جای خوبی نیست
آدم افسرده میشه

بهنوش جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 23:42

سلام خسته نباشید.
از شرایط زندان قزلحصار هم چیزی میدونید؟

[ بدون نام ] یکشنبه 15 مرداد 1391 ساعت 23:27

دمت گرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد