خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

یه سفر خوب برای آنهای که گرما و گرد و غبار کلافشون کرده

سفر به چهارمحال و بختیاری

راههای رفتن به شهرکرد:

۱-هوایی:فقط از تهران و مشهد و کویت

۲-زمینی:شهرکرد تا اصفهان ۸۰ کیلومتره با یه اتوبات توپ و یه تونل خوب یک ساعت برای کسانی که عشق سرعت نیستند.

۳-از طریق یاسوج که ۳-۴ ساعته

۴- خوزستان باید برید ایذه و بعد لردگان و بعد بروجن

۵- از داران تا شهرکرد ۱/۵ ساعته و از تیران تا شهرکرد ۱ ساعت

کجاها بریم تو شهرکرد:

۱- خود شهر شهرکرد پارکهایی زیبا داره

۱- لاله و ورودی شهرکرد:دو تا پارک زیبا و امن

۲-ملت و تهلیجان

۳- تو شهر شهرکرد هتل آزادی-خانه معلم و مهمانسرای جهانگردی است

۴- رستوران خوب قصر در خیابان کاشانی و فسد فود عالی کی ۲

اطراف شهرکرد:

قلعه دزک :

 برای رفتن به دزک که در ۳۵ کیلومتر یشهرکرد قرار دارد و آب و هوایی بی نظیر  داره از این مسیر برید:شهرکرد-فرخشهر-دستگرد -دزک در ضمن در این مسیر شما میتوانید ار پارک سرچشمه فرخشهر-باغات فرخشهر-امام زاده دستگرد هم دیدن کنید و زیباترین غروب ها را در روستای ایرانچه که ۲ کیلومتری دزک است ببینید و لذت ببرید.و همچنین دیدن از حمام تاریخی دزک و شیر سنگی بی نظیر که بر مزار شهید محراب چگینی بوده و نزدیک ۴۰۰ سال قدمت دارد دیدن کنید

۲-سامان:فاصله تا شهرکرد ۱۵ کیلومتر منطقه زیبا با باغات فراوان هلو-گردو و بادام و پل تاریخی زمان خان و ویلاهای بسیار زیبا که اجاره ای هم هستند در ضمن از سامان میتوانید به بن بروید و از گرداب بن دیدن کنید و از بن به چادگان و سد زاینده رود همه این مسیر ها یک ساعته

۳-فارسان در ۴۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد و شهری خنک با چشمه زیبای پیر غار در ضمن هتل خوبی هم دارد

۴-کوهرنگ:در ۸۰ کیلومتر یشهرکرد با طبیعتی بکر و هتل های خوب

۵-تالاب چغاخور:مسیر رسیدن به این تالاب زیبا و بی نظیر از این قراره فاصله تا شهرکرد ۶۰ کیلومتر:شهرکرد-شلمزار-گهرو-تالاب چغاخور در ضمن میتوانید از باغ های آورگان و امام زاده حمزعلی و شهر بلداجی هم دیدن کنید

6- گز بلداجی:

گز بلداجی یک اسم نیست بلکه اسم این گز از شهر بلداجی که در مسیر تالاب چغاخور است گرفته شده

--------

تو ۲ روز میتونی تمام چهارمحال و زیر و رو کنی در ضمن میتونی یک هفته هم بمونی و از آب و هوایخنکش لذت ببری و از دست گرما نجات پیدا کنی

امتحان کنید

اینهم یک سایت خوب در باره سفر و مخصوصا سفر به چهارمحال و بختیاری است

نظرات 10 + ارسال نظر
معلم کوچولو پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 20:17 http://smallteacher1.blogfa.com/

چه بیشنهاد جالبی.من طبیعت کردستانو خیلی دوست دارم

شهناز پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 23:26

سلام دکتر جان استان چهار محل و بختیاری ییلاق طوایف بختیاریها ست من خودم بختیاریم ولی متاسفانه هنوز موفق نشدم تمام شهراشو ببینم. متشکرم از معرفی این استان محروم ولی زیبا با جاذبه های طبیعی و آثار باستانی بسیار با ارزش و دیدنی .

لژیونلا پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 23:44

ممنون از راهنماییتون.
سامان رو دیدم. بی نظیره.

سودابه جمعه 3 تیر 1390 ساعت 12:11 http://khateratebarankhorde.blogfa.com

سلام
من خودم اونجا بزرگ شدم یعنی شهرکرد دنیا اومدم و زندگی کردم اما دست تقدیر 12 ساله که اوردسم اهواز چقد با خوندن پستتون آروم شدم خونمون نزدیک پارک لالا خیابون معلمهههه
چقد دلم تنگ شد
البته فامیل و خونواده همسری اصفهان و اهوازن اما هیچ جا خونه و شهر آدم نمیشههههههههههه
ممنون از این پست زیبا
موفق باشین
من کل چهارمحالو دوست دارم حتا اون روستاهای دور افتادشوووووووووووووووو

زری جمعه 3 تیر 1390 ساعت 15:35 http://mydaysofveto.persianblog.ir/

جالب بود تا حالا فکر نمیکردم زندانی ها هم پزشک داشته باشند.خودم خنده ام گرفت از این فکرم!

علی جمعه 3 تیر 1390 ساعت 22:56 http://www.rayegan.tk


وی پی ان با سرعت عالی و بدون قطع شدن و سرور آمریکا فقط ماهانه 2000هزار تومان برای سفارش به وبسایت سر بزنید:
www.rayegan.tk

[ بدون نام ] جمعه 3 تیر 1390 ساعت 22:59

یک مقداری از بلاگ شما را خوندم. امیدوارم هر تصمیمی برای زندگیتون می گیرید به همه ی جوانبش منطقی فکر کنید و از صاحب نظران عاقل سوال کنید برای اطلاع جمع کردم.
راستی اسم میترا، ایرانی اصیل و هم بین المللی هست. خدای زن ایرانی ، خدای خورشید که مذهب باستانی میتراییسم بر همین مبناست.
پاینده باشید
یک زن از امریکا

زهرا شنبه 4 تیر 1390 ساعت 19:01 http://pichakkk.persianblog.ir/

سلام.
تا حالا نرفتم سمت شهرکرد. اما راستش تصمیم داریم برای ماه عسل به جای اینکه بریم جاهای شلوغی مثل شمال و کیش و یا جاهای مذهبی مثل مشهد بریم یه جای خوش آب و هوا. هر دومون بیشتر نظرمون روی شهرکرد یا یاسوج هست. دیدم شما پستی در مورد شهرکرد گذاشتین. نظر شما چیه؟ به نظر شما برای گذروندن یه ماه عسل ساکت و اروم خوبه؟ جاهای دیدنی رو دیدم که نوشته بودین. از نظر مسکن و هتل و مهمانسرا چطوره؟
ممنون می شم اگه راهنمایی کنین
راستی نمی دونستم چطور باید خصوصی ش کنم!

سلام
آب و هوا و مناطق دیدنی عالی
هتا چهار ستاره آزادی تو شهرکرده
و تو کوهرنگ که یه جای دیدنیه هم هتل 4 ستاره داره
خانه معلم خوبی هم هم شهرکرد و هم کوهرنگ داره
تصمیمه خوبیه

کیمیا یکشنبه 5 تیر 1390 ساعت 09:56

سلام .
خیلی خوشحالم که بالاخره یکی در مورد استان زیبای ما هم نوشت با اون طبیعت زیباش.
خوش به حالت که اونجا هستی و از هوا لذت میبری.به جای ما هم نفس بکش.من 12 ساله تهرانم.از روزی که دانشجو شدم .آرامشی که اونجا هست من هیچ جای دیگه ندیدم.
راستی میشه بپرسم اهل کدوم منطقه هستین؟ (حدس خودمو بگم؟ کیار ؟)

پیمان یکشنبه 13 شهریور 1390 ساعت 20:37

همه این مطالب و تعریف کردن ها به جاست ولی کسی زیبایی طبیعت این استان را درک می کند که به چهارمحال برود و از نزدیک رودخانه ها و چشمه های پر آب و هوای دلپذیر (البته در تابستان) را ببیند.
از همه اینها مهم تر امنیت این استان است . کمتر جایی هست که بتوان به راحتی در هر جایی با خیال راحت اتراق کرد و لذت برد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد