خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

روزانه های زندان

سلام برهمه

زمستان امسال که انگار زمستان نیست.فقط از زمستان ما سرما داریم و دیگر هیچ

چندتا خاطره روزانه از زندان داشته باشید:

۱-زندانی زرنگ:

این روزها زیاد بازدید کننده از زندان داریم.نماینده مجلس.شورای حل اختلاف-شورای مبارزه با مواد مخدر.خلاصه نمایشگاهی زندان.

روز چهارشنبه یه زندانی را با درد شدید کمر آوردند درمانگاه که معاینه کردم و گرفتگی عضلات بود و دارو نوشتیم و آمپول زدیم و رفت.روز پنج شنبه یک نماینده مجلس واسه بازدید اومده بود که بعد که میره داخل بند بازدید همون زندانی که گفتم  وقتی میبینه بازدیده و نماینده مجلس آمده  خودشو وسط بند میندازه  که کمر من بریده و قطع نخاع شدم..فکر میکرده که میتونه یه اعزام بگیره یا چیزی دیگه....زندانی اوردن درمانگاه.تکون نمیخورد که دکتر کمرم بریده.

من:دیروز دیدمت .خوب که بودی؟

زندانی:نه کمرم بریده و قطع نخاع شدم

من:معاینه کردم.نه حالش خوبه و تمارض میکنه.میگم پسر خوب این کار رو نکن.میگن تمارض کردی و اذیتت میکنن از من گفتن

زندانی:نه کمرم بریده.قطع نخاع شدم

ریسس و مدیر زندان وهمه میان درمانگاه که چرا اینجور شده و.....دست آخر زندانی جهت گرفتن عکس به بیمارستان اعزام و با یه عکس سالم و اینکه هیچیش نیست برمیگرده

۲-از بند زنان برا ویزیت زندانی آوردن.

من:مشکلت چیه خانوم؟

زندانی زن:من سیگار میخوام اینجا نمیزارن سیگار بکشم.بگو بهم سیگار بدن.ندن خودزنی میکنم

۳-زندانی میاد تو مطب:

دکتر به این زندانی ها توجه نکن.اعصابتو خرد نکن.اینا همه خلافکاررن

۴-زندانی ۲۳ ساله ورودی جدید.میاد تو اتاق

من:مشکلت چیه؟بیماری چی داری؟

زندانی:۲ بار سکته قلبی کردم.دوتا از رگهای قلبم گرفته و میگرن عصبی دارم

من:همه این بیماری ها را تا ۲۳ سالگی گرفتی؟

زندانی:اره اعصاب هم ندارم تحت نظر دکترم

من:دارو چی میخوری؟

زندانی:خوب نمیتونه کلونازپام و لورازپام را تلفظ کنه.میگه اینا را میخورم واسه قلبم

پی نوشت:

۱- پیگیر حوادت تونس که هستید

۲-امروز تیم ملی بازی داره.نمیدونم چرا زیاد علاقه ای به این تیم ملی ندارم.البته بازی با عراق فرق میکرد

۳- سپاس از دوستی که با جستجوی واژه((دستشویی و حمام پیش ساخته))به وبلاگ من رسیده

4-اگر حسش بود تعدای از اصطلاحات زندان را براتون جمع آوری کردم که مینویسم.یه نمونه جالبش اینه:

طرفو تو صف نماز جمعه گرفتن:زندانی که مدام اصرار داره که بیگناه و الکی گرفتنش این اصطلاح را خطاب به اینها میگن



نظرات 18 + ارسال نظر
شهناز شنبه 25 دی 1389 ساعت 13:00

سلام دکتر جان تونس تونست ما چرا نتونیم .

یه سیب تنها شنبه 25 دی 1389 ساعت 13:59

خانوم ها رو هم میارن پیش شما ؟ مگه اونا پزشک زن ندارن ؟

اره
من تهران نیستم
بند زنان اینجا زیاد زندانی زن نداره

یه سیب تنها شنبه 25 دی 1389 ساعت 14:04

راستی...نمی دونم شما تهرانید یا نه...ولی تو تهران این پردیس های سینمائی بازی های تیم ملی رو می برن رو پرده....آخ کیف می ده...من اصلا فوتبال دوست ندارم ولی فوتبال نگاه کردن تو یه همچین جوری واقعا حال می ده...می تونی با خیال راحت جیغ و داد کنی !

ریفلاکس شنبه 25 دی 1389 ساعت 15:08

آه از کلک هایی که برای لورازپام و کلونازپام سر هم میشه!...

سلام
واقعا
البته زندانی ها علاقه عجیبی به لوراز و کلوناز دارند
اگزازپام و الپرازولام و دیازپام را دوست ندارند
و عشق باکلوفن و فنوباربیتال و آمی تریپتلین هستند

مهندس آکله شنبه 25 دی 1389 ساعت 18:26 http://mohandesakele.mihanblog.com

آخی بیچاره ها. بیا مثبت فکر کنیم دکتر. که چقدر زندگی اونجا بهشون سخته٬ چه آرزوهایی دارن٬ و چقدر بد می گذره که اینجوری تمارض می کنن. می دونم همه مجرمند و خدای یروغ گفتن! ولی بازم فکر می کنم اونجا خیلی براشون سخته. نه؟

شیما شنبه 25 دی 1389 ساعت 22:33 http://zeosian.blogfa.com

wow!!!!!!

شیما شنبه 25 دی 1389 ساعت 22:36 http://zeosian.blogfa.com

سلام میبینم که با زندونی ها میپری مواظب باش همین جوری جوونای مردم منحرف شدن دیگه اقای دکتر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هاهاها...
حالا خداکنه ما دکتر بشیم منحرف هم شدیم فدای سرت...

شیما شنبه 25 دی 1389 ساعت 23:13 http://zeosian.blogfa.com

اسم وبتون رو توی لینکام عوض کردم از پزشک تنها به خاطرات یک پزشک زندان...
ولی واقعا پزشکی دنیای دیگریست...

سی پار شنبه 25 دی 1389 ساعت 23:54

سلام
not only کسی که دنبال دستشویی و حمام پیش ساخته است به شما رسیده but also کسی که شرکت سازنده دستشویی و حمام پیش ساخته دارد هم weblog شما را می خواند (خودمو می گم)!!!
دنیا خیلی کوچیک شده دکتر

سلام
واقعا
خیلی خوشحال و سورپرایز شدم
زنده باشی

باران از لاهیجان یکشنبه 26 دی 1389 ساعت 12:54 http://sellule68.blogfa.com/

چقدر کارتون سخته
خسته نباشید

شیما یکشنبه 26 دی 1389 ساعت 14:05 http://zeosian.blogfa.com

دکتر دبیرستانی ها ادم نیستن جواب کامنت هاشونو بدی؟
حتما باید عجیب غریب باشم مثلا دستشویی و حمام پیش ساخته؟؟؟
وقعا یاد گرفتم که دکتر شدم به پایین تر از خودم اهمییت ندم بچه ها که ادم نیستن؟
توی دنیای بزرگا چی پیدا کردین که ما رو فراموش کردین؟
ببخشید وبلاگ شما انگار محدودیت شغلی و سنی داره و باید رکورددار گینس هم باشی درستع؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام
شیما جان
چرا ناراحت میشی
تو که از خودمونی دیگه

شیدا یکشنبه 26 دی 1389 ساعت 16:15

سلام ببخشید یه مشورت خواستم ازتون
برادرم اعتیاد داره ۶ بار بردیمش ترک ولی یه هفته بیشتر طاقت نیاورده به نظرتون امیدی هست؟

سلام
باید به مراکزی ببری که ک
MMTانجام میدن با این روش تراحتمال بازگشت به اعتیاد کمتره
در ضمن حمایت روانی و یه روانشناس خوب هم کمک میکنه
وباگ من که درمورد اعتیاد و تو لینکهای روزانه هست را هم بخون

بلندترین یکشنبه 26 دی 1389 ساعت 20:52 http://www.bolandtarin.blogfa.com

سلام آقای دکتر

مگه شما پیش خدا تمارض نمی کنین؟

اونم به خاطر چیزایی که اصلا درست نمی دونین چیه و به چه دردی می خوره ولی...ولی می خواینش دیگه


ببخشین این بار یه کم غمگین شد...آخه من الان دارم سر یک مسئله ای پیش خدا تمارض می کنم ولی ظاهرا دوسیه ام پر شده

دریا یکشنبه 26 دی 1389 ساعت 22:47

مثل همیشه زیبا

آ اس آ سه‌شنبه 28 دی 1389 ساعت 16:21 http://13890.blogfa.com/

$$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$*
___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$*
____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$,_'.____.'_,,$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$,, '.__,'_$$$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$
______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$****
__________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,,
_____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,,
____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$
___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,,
_,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *',,
*____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____*
______,;$*$,$$**'____________**'$$***,,
____,;'*___'_.*__________________*___ '*,,
,,,,.;*____________---____________ _ ____ '**,,,,
*.°
?
...°
....O
.......°o O ° O
.................°
.............. °
............. O
.............o....o°o
.................O....°
............o°°O.....o
...........O..........O
............° o o o O
......................?
...................?
...............?
...........?
_________*¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....
*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.
شما نه تنها پزشکید بلکه نویسنده هم هستین!
مطالبتون عالیه..........

شازده خانوم سه‌شنبه 28 دی 1389 ساعت 16:31 http://shazdekhanoom.blogsky.com

مربوط به شماره ۳ پی نوشت :
امروز یه مشترک با جستجوی کلمه : دامن زن رئیس جمهور سوریه به وبلاگ بنده رسید .بعد هم تهدید کرد که به وزارت اطلاعات گزارشتون کردم......یکی دیگه زن رئیس جمهوره.....یکی دیگه دامن میپوشه...من باید تاوانش رو پس برم

پروانه جمعه 1 بهمن 1389 ساعت 12:41 http://bhttp://bivafaeehayeroozegar.blogfa.com/

آقای دکتر بنظرم خیلی سخته که با اینگونه آدمها سروکارداشته باشی هم جرمشون هم بیماری روحی و جسمیشون هم رفتارهاشون ! دکترجان زندانی هایی که معالجه میکنی فقط مجرمین هستن ؟! یا آدمهای بزرگ هم ......؟!

محسن سه‌شنبه 2 خرداد 1396 ساعت 07:06

منم با سرچ ازمایش اتمی و بم ب وبلاگتون رسیدم خیلی جالبه ساعت۵تا حالا دارم میخونم.دانشگاه هم نمیرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد