خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

خاطرات یک پزشک سابق زندان

یک پزشک از گوشه ای از این سرزمین.

قصه های از زندان ۷

قصه حمید

بنام حمید شما بشناسیدش.پسری که در 14سالگی  در بازیهای کودکانه و با بچه های دیگر به ناگاه در دعوای دوستانه با پسری همسنش که دوست اوست باعث مرگ دوستش میشود.الان حمید ۳ ساله که در زندان و در بند کانون به سر میبرد.بر حسب اتفاق در ورودی های امروز زندان مردی ۵۰ ساله بود که بعد معاینه و نوشتن دارو گفت که من پدر کسی هستم که حمید اونو کشته .که الان در بند کانونه.

فرصت را مناسب یافته میگم :سخته درد فرزند و داغ نوجوان خیلی سخته خدا بهتون صبر بده.

ولی این بچه  هم خیلی گناه داره ایشالله که بهش رضایت میدین؟

میگه نه این بچه . بچه منو کشته ؟

میگم آخه یه بچه ۱۴ ساله که از روی عمد که نکشته.اتفاق بوده این که قاتل نبوده؟

مگه دوست بچتون نبوده؟ خودتون هم که میگید این بچه.

میگه چرا دوست بودن ولی من رضایت نمیدن باید این اعدام بشه تا دل من خنک بشه.

میگم رضایت خدا در بخشش است خدا هم توصیه به بخشش کرده

خودت هم که میگی این بچه بچتتو کشته؟ بچه بوده.قاتل که نبوده؟

میگه نه من تا زنده هستم رضایت نمیدم و میره بیرون

به شدت اعصابم خرده میشه.و به این می اندیشم جدا از قوانین خیلی از ماها هم خودمان مشکل داریم و دید ما دید بخشش نیست.مخصوصا در مورد کودکی که در سنین پایین و در بازی کودکانه و نه از روی عمد.مرتکب این خطا میشود.

یا اعدام او مشکلی از این پدر حل خواهد کرد؟



نظرات 30 + ارسال نظر
مهناز پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 13:51 http://www.mahnaz-daneshjoo.blogfa.com

سلام
نمی دونم دردی از پدر دوا خواهد شد یا خیر اما به قول خودش دلش خنک می شود!!!

نه مطمئن باشی که دلش خنک نمیشه
ما باید فرهنگ عمومی جامعه را هم ترقی بدیم تا درک قانون مترقی برایشون آسان باشد

بلندترین پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 15:06 http://www.bolandtarin.blogfa.com

آخه مگه 14 ساله هم قاتل میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

تقصیر این پدر نیست قانون اون رو همه جوره مختار کرده...هیچ زحمتی هم نکشیده و نمی کشه که بند و تبصره ای مناسب شرایط الان اضافه کنه
فقط زحمت کشیده گفته اعدام بعدازسن قانونی...خب این بزرگ شدن برای رفتن پای چوبه دار ازصدتاقصاص بدترنیست؟
قانون باید به این پدربفهمونه که قصاص برای دل خنک کردن نیست برای پاک کردن جامعه از افرادشروریه که امیدی به اصلاحشون نیست
...

موافقم

من(رها)! پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 15:10

هستی تو همه وبلاگها اولی اینجا نه

مریم پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 16:44

به شدت با حرف بلندترین موافقم!
بیچاره اون بچه! از سن 15 سالگی به بعد که عقلش بیشتر میرسه فکر کنم همه اش کابوس ببینه!:(((((((((((
خیلی ناراحت شدم! مردک احمق بی شعور!

ایا سختی بدتر از این که ۱۸ ساله بشی اعدام میشوی

من(رها)! پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 18:45

دکتر به چه نکته ای اشاره کردی!!!
یکی خیر سرمون کار داریم نمی شه اول بشیم!!!

دلژین پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 19:19 http://drdeljeen.com

نظر دادن راجع به این موضوع خیلی سخته چون ما جای اون پدر نیستیم

راه سوم... پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 19:51 http://www.sheytanat25.persianblog.ir/

سلام دکتر جان
ولله تا اونجا که مربوط به قوانین مملکت ماست. امکان نداره که بچه 14 ساله اعدام بشه..
چون قانون رسیدن به سن رشد جسمی 15 سال تمام قمری و البته رشد عقلی رو برای مسئولیت کیفری لازم می دونه
همین هم که سه ساله در کانون اصلاح و تربیت خودش جای تعجبه
جالبه لطفا اگه امکان داره جزئیات بیشتری از پروندش ارائه بدید

درسته زیر ۱۸ سال اعدام نمیشه
میگم این بنده خدا ۱۴ سالگی مرتکب قتل شده و الان ۳ ساله که زندانه و توی کانون(بند زیر ۱۸ سال) می باشد

نمیشه قضاوت کرد هر دو طرف هم مقصرن هم بیگناه اما تفاوت بین ادمها در این جور مواقع روشن میشه کسی که میبخشه شاید به خاطر دل خودش شایدم به خاطر خدا و کسی که نمیبخشه و باز هم به خاطر دل خودش..نمیدونم این جور مواقع تا جای اون آدم نباشیم نمیتونیم قضاوت کنیم

درسته
ولی من نظرم اینه وقتی که جرمی در سن پایین اتفاق می افته و عمدی در کار نیست چرا نباید اجازه زندگی و اصلاح را ما به یک کودک بدهیم؟

زری پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 21:05 http://myheart-z.blogspot.com/

اگرواقعا قتل غیر عمد باشه که فکر نمیکنم حکم اعدام داشته باشه بلکه دیه داره اما اگر توی مشاجره باشه خب میشه عمدی. معمولا توی این سنین هم اگر کسی به عمد قتلی مرتکب بشه کلا یک فرد پرخاشگر باید باشه که بعدها تبدیل میشه به شرور. ما که جزئیات رو نمیدونیم و نمیدونیم واقعا عمدی بوده یا غیر عمد. پس نمیتونیم قضاوت کنیم.

نظر شما درسته
من نظر رو اینه که وقتی جرمی زیر 18 سال صورت میگیره باید با نگاه دیگری بهش نگاه کرد
و این پدر میتونه با گذشت و بخشش به این موضوع نگاه کنه

میثمک پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 21:06 http://meesmak.blogfa.com

ممنون دکتر بابت لینک. شما هم لینکینده شدی

نمیسیس پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 21:07 http://nemesis-s.persianblog.ir/

وبلاگتون رو دوست دارم و بیشتر نوشته و آرشیوتون رو خوندم. شما انسانیتی دارید که من دوست دارم
در مورد این نوشته نمیتونم قضاوتی بکنم ام دل میخواد چهارپایه رو از ریز پاش بکشن خونواده مقتول

حرف شما کاملا درسته ولی شما این رو از دید یه پزشک یه تحصیلکرده و یه ادم فرهنگی دارین میبینین بعید میدونم سطح فکری اون آدم به چیزی جز انتقام فکر کنه چون خودش رو نمیتونه جای پدر اون پسر بذاره یا فکر کنه که اگه اوضاع برعکس میشد چه اتفاقی می افتاد. امیدوارم لحنم لحن توهین به کسی نباشه اما آدمها رو باید با شرایط زندگیشون سنجید امیدوارم اون پدر بالاخره کوتاه بیاد

شاه پریــــــــــــا پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 22:07

دیدید چه طرح جامعی بود ؟ :) یه زمانی داشتم پزشک میشدم اما نشدم ..راستی من با بهزیستی که باهاشون همکاری میکنم صحبت کردم ظاهرا این طور که بوش میاد قراره قانونی برای بچه های زندان تدوین بشه که اونها تو زندان نمونن امیدوارم این طرح زودتر عملی شه نه زمانی که این بچه ها خودشون بچشون رو تو زندان به دنیا میارن

امیدوارم ولی اینجا دو تا بیشتر بچه نداریم و فعلا اوضاع شون خوبه
امیدوارم این قانون زودتر اجرایی بشه

صبور (قدح درد) پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 22:30 http://heysa.persianblog.ir

همسایه با اجازه لینکتونو اضافه کردم

صبور (قدح درد) پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 22:32 http://heysa.persianblog.ir

همسایه با اجازه لینکتونو اضافه کردم

صبور (قدح درد) پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 22:36 http://heysa.persianblog.ir

نمی دونم حل می شه یا نه اما اگه من جای اون پدر بودم اگه می بخشیدم یه جور عذاب می کشیدم اگه نمی بخشیدم یه جور دیگه

مهفا جمعه 3 دی 1389 ساعت 00:03 http://mahfa1362.blogfa.com/

عجب امتحان سختی!!!!!!کاش اون پدر فکر میکرد اگه توی اون دعوا نقش پسرا عوض می شد حالا اون طاقت داشت منتظرخنک شدن دلی باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کاش کمی با هم مهربونتر بودیم.........ولی امتحان سختیه!!!!!!

[ بدون نام ] جمعه 3 دی 1389 ساعت 00:34

مطالبتان را دنبال میکنم...

حمید جمعه 3 دی 1389 ساعت 00:57 http://jarrah.tk

ای بابا این که هم اسم خودمه

الهام جمعه 3 دی 1389 ساعت 01:27

اگر این پدر بجه خودش قاتل بود بار این حرف و میرد من نمینونم خودمو جای اونها بزارم ولی فکر میکنم این پدر داره بی انصافی میکنه اون نمیدونه که با مرگ این بجه و هیچ چیز دیگه دلش خنک نمیشه ......

بنفشه جمعه 3 دی 1389 ساعت 10:24 http://banafshehh.blogsky.com

تا وقتی که دادستان و قاضی یکی هستند و حکم رو ولی دم میده همینطوره. نمیدونم کی عوض میشیم..

زهرا جمعه 3 دی 1389 ساعت 13:33 http://www.didar1388.blogfa.com

شهناز شنبه 4 دی 1389 ساعت 10:12

با سلام دکتر جان ای کاش قانون گذاران مملکت ما بجای حکم اعدام در جهت اصلاح اینچنین جرائم در مدارس و یا از طریق رسانه ها فرهنگ سازی و آموزش را در صدر برنامه ها قرار بده تا شاهد اینچنین وقایع دلخراش نباشیم در ضمن با اعدام افراد هیچ دردی از دردهای جامعه ما درمان نخواهد شد.و امیدوارم که این پدر هم سر عقل بیاد و اون پسره رو ببخشه .

شهرزاد شنبه 4 دی 1389 ساعت 11:51

سلا آقای دکتر
باز غصه تو دل من نشست از خوندن این مطلب اما ممنون که باعث میشین آدم با خوندن نوشته هاتون اطرافشو بهتر ببینه و نگاهش به آدمها دقیق تر بشه.

منا یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 21:01

دلم گرفت. اگر جاها عوض میشد دوست داشت پسرش رو به خاطر یه اشتباه غیر عمد بفرستن پای چوبه دار؟؟
اخه خدایاااااااااا این مردم کی میخوان درست شن؟؟؟؟؟؟

فاطمه دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 10:47

باورم نمیشه انقدر آدم لجباز باشه.آدمیزاد به یه لحظه میمیره.شیطون میگه دعا کنم خودش زودتر بمیره

شقایق سه‌شنبه 7 دی 1389 ساعت 02:35

یکی نیست بگه آخه مسلمون٬ مگه با قصاص این "بچه" پسرت زنده میشه؟؟؟!
اینا همش از بی فرهنگی و سطح پایین شعوره!


عصبی شدم!

یک زن چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 14:42 http://goshehdenj.blogfa.com/


این مرد که به دنبال انتقام میگرده و منتظر اون لحظه یست که جان کس دیگری را بگیره ؛در واقع آرزوی قاتل بودن داره. قاتل قاتله ، با این تفاوت که یکی ۱۴ ساله بوده که کودک حساب میشده و دیگری مردی است حدود ۵۰ سال.

یک زن چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 14:43 http://goshehdenj.blogfa.com/

شما هم شغل سختی دا ری؛ پاینده باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد